Foråret er over os og det betyder for mange at det bliver langt sjovere at komme ud og træne og især løbe. Uanset om du blot er ude og lunte et lille tur et par gange om ugen eller træner til at løbe marathon er det vigtigt at du husker at spise rigtigt. Både så du får det rigtige så du har energi til at træne men også så du giver din krop det som den har brug for, for at kunne restiturere efter du har løbet.

Kokkens Hverdagsmad er en mulighed for at sikre dig, at du kommer igennem de forskellige fødevaregrupper, som du skal spise for at du og din krop får det den har brug for. 

Husk kosttilskud

Om du løber meget eller lidt så bruger du din krop og det kan være en god ide at give den et ekstra skud vitaminer og mineraler, så du er sikker på at den får det den har brug for. Nogle gange kan det være rigtig svært, uanset hvor meget mad man spiser og hvor rigtigt det er at få den rigtige mænge vitaminer og mineraler kroppen har brug for. Derfor kan det være en god ide med et kosttilskud. Især hvis du løber og træner hårdt.

Få lagt en plan

Hvis du har en plan med dit løb, f.eks at du gerne vil træne til et marathon eller gerne vil tabe 10 kg. kan du med fordel få hjælp af en personlig træner eller en diatist, så du er sikker på at du får spist det rigtige og samtidig også træner på en måde, som er sund for din krop. Mange personlige trænere har en stor viden omkring kost, kosttilskud og træning og de kan ud over at hjælpe dig med at nå dit træningsmål, også hjælpe dig med kostdelen. Det betyder at din træning bliver langt mere effektiv og du vil hurtig opleve bedre resultater og nogle gange vil det endda betyde, at du kan træne mindre men bedre end du før har gjort.

En anden fordel som man ikke skal undervurdere ved en personlig træner er, at det er sjovere at træne 2 og har man en betalt hjælper stående og vente forpligtiger det.

Læs mere hos maaltidskassen.com