Her vil vi komme med nogle af de sundhedsmæssige fordele ved at løbe.

Løb er nemt og bekvemt

I modsætning til at ramme fitness eller en gymnastiksal er løb noget, du kan gøre når som helst og hvor som helst. Det er samtidigt en billig måde at træne på, da du ikke behøver investere i dyre fitness abonnementer eller medlemskaber af anden art. Du kan bogstaveligt talt gå lige uden for din dør og så er du i gang. Snør blot dine løbesko, så er du klar til at bevæge dig ned af fortorvet, i parken eller på en sti. Du behøver endda ikke løbe alene. Du kan tage en ven eller et familiemedlem med på turen eller sågar din hund. Det kan samtidigt være med til at bevare din motivation til at holde løbetræningen ved lige. Hvis du tilmed ikke bryder dig om at træne udenfor, kan du endda vælge at investere i et løbebånd. Det behøver ikke at koste alverdens, da et Rki lån også kan hjælpe med finansiering af dette.

Du forbedre din sundhed

Din krop er utroligt tilpasningsdygtig, og når den står over for gentagne tilfælde af udfordrende cardio træning, opgraderer den funktionen af ​​hele dit hjerte og åndedrætssystem for bedre at håndtere disse former for øvelser. Således bliver dine lunger, hjerte og vaskulære systemer alle mere effektive til at levere ilt i hele din krop, især til de arbejdende muskler. Og desto mere effektive de bliver, desto sundere bliver du generelt.

Det kan hjælpe dig til vægttab

Løb kan være en stor velsignelse for  dine mål indenfor vægttab. Det nøjagtige antal kalorier, som du forbrænder under løb, afhænger dog af faktorer som din højde, din vægt, din alder, dit køn, dit fitnessniveau, din træningsintensitet og typen af løb, som du kaster dig ud i. Men at flytte din krop i et udfordrende tempo vil næsten helt sikkert have en positiv effekt på dine muligheder for at tabe et par kilo på kroppen, især når du lige er begyndt. Når du derimod bliver mere trænet, bliver du sandsynligvis nødt til at øge intensiteten af ​​dine træningsprogrammer for at fortsætte med et potentielt vægttab. Hvis du bliver ved med at gøre det samme, holder kroppen til sidst op med at tilpasse sig det. Sørg derfor for at variere dit løb med intervaller, tempo og andre træningsprogrammer med højere intensitet for at holde vægttabet ved lige.